Jag vill krympa mina jeans

Ibland får jag så ovanligt dumma ideér. Idag var det att rama in ögonen med brun penna fast att jag vet att jag inte passar i sånt skit. Men nu får jag stå mitt kast, har varken tid eller ork att tvätta bort det. Får väl bjuda på att se ut som en avdankad hårdrockare idag.

För övrigt har jag ett STORT problem. Har ett par ljusgråa Acne Hug som jag (som vanligt när jag köper jeans) köpte för stora. Kan man krympa dem genom att torktumla dem eller tvätta i 60 grader?
Någon som kan svara på det?
Snälla!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Torktumling (på hög värme) tills de blir snustorra. Detta förfarande brukar krympa det mesta som är av bomull. Man kan ju kolla dem lite då och då så inget missöde sker med dem, men det har jag aldrig varit med om. Lycka till! K

2008-03-27 @ 16:06:11
Postat av: U

Då provar jag nog det. Tack K!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits