Det är ju påsk

Ja just det, Glad Påsk! Förutom ett påskris med vita fjädrar har påsken hittills gått obemärkt förbi. Jag gnällde för sambon härom dagen att vi inte ätit någon påskmat. Han konstaterade dock att det var ganska skönt att slippa äta julbord en gång till och frågade samtidigt vad jag var så sugen på, grovt bröd? Påskbord liksom julbord är ju egentligen inget för mig då huvudingredienserna är sill, kött och ägg varav jag äter inget. Det kändes liksom bara lite konstigt att inte ta del av en så central tradition. Jag är ju ganska traditionsbunden och detta är nog första året någonsin jag inte varit på någon påskbjudning.

Vi kör på pizza i stället.

Rättelse och update:
Vi körde på pizza igår men idag flaggar jag för thaimat. Fan vad jag är hungrig!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits