En härlig dag

Igår hade jag verkligen ett fullspäckat schema av enbart positivt innehåll. Masade mig upp med ångest inför besöket på arbetsförmedlingen samt lite huvudvärk som nog mest berodde på förlustsorg och inte så mycket på öl.
Fick ett alldeles underbart bemötande på arbetsförmedlingen. Det finns goda människor där! Jag var så lätt i sinnet när jag gick därifrån. Upptäckte att hela stan var full av rea så Weekday kändes ju givet och när man kan gå därifrån med ett par Cheap Monday och en t-shirt och ha betalat 300 kronor, då är det rea minsann!
Fick ett samtal från sambon som tillsammans med sonen var sugna på en ätresa till Köpenhamn. Så vi mötte upp på O´Learys för att ta tåget. Väl i Köpenhamn gick vi snabbt till en favorit sen sist, en uteservering i ett gathörn vid Magasin som har ljuvliga mozzarellamackor och gott vin. Så där satt vi strategiskt placerat med Topshop över gatan och Magasin brevid. Och eftersom det var rea där med kunde jag ju inte låta bli att handla med mig en alldeles ljuvlig klänning hem.
Ursprungstanken med ätresan var såklart Wagamama så vi avslutade där. Mätta, belåtna och vinrusiga hade vi en trevlig tågresa hem. Väl hemma satte vi oss i regnet under ett parasoll i trädgården. Det är faktiskt inte mycket som slår en sommarkväll när regnet öser och man sitter under skydd med ett glas vin i handen. Sonen var också lycklig framför X-boxet på sitt rum med nyinköpta poäng att handla online spel för. Ja, en mycket trevlig dag helt enkelt. Och idag är det midsommar så man måste väl snart börja förbereda sig för mathandling.
Glad Midsommar!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits