Sorg och socker

Då blev det sista arbetsdagen idag. I shit on resterande tre dagar då jag faktiskt inte har något kvar att göra. Skrivbordet är rensat, överlämningspapper är skrivna men hjärtat är kvar. Men jag orkar faktiskt inte reda ut mina känslor just nu, får köra bortträngning ett tag. Det funkar ju så länge man inte får ett sådant mess jag fick av kollegan tidigare ikväll, "Saknar dig redan". Samma kollega kramade mig hårt och länge innan hemfärden och sa att hon aldrig ville släppa mig. Då är det fan inte lätt att tränga undan. Då vill man egentligen bara låta tårarna flöda. Men jag orkar inte. Får leva med klumpen i magen och hålet i hjärtat i stället. Fan vad jag låter överdramatisk men jag överdriver faktiskt inte. Det känns tungt, jävligt tungt.

Har varit sötsugen hela dagen och tänkte bara ta en godis efter middagen. Men när fan har jag någonsin klarat  av att bara ta EN godis? Nu ligger man här fullproppad igen. Jag är en jävla socker/fett junkie. Och om exakt en vecka är jag i Nice och ska visa upp den här fullmatade kroppen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits