Frågor kring en fotbollströja

Ikväll gäller det! Vill inte gå samma öde till mötes som mina andrahandsfavoriter Italy. Usch vilken mardrömsstart!

Fotbollströjan är på för att åka med till jobb. Är aningen skeptisk till att gå runt med en sverigetröja i skolan då det varit en del bråk som bottnar i rasistiska uttalanden men fan det är fotbolls-em och jag tror inte någon tar illa upp. Dessutom frågade jag rektor som sa att det är helt ok vid sådana här tillfällen. Någonstans kan jag också tycka att man avdramatiserar hela grejen genom att visa att man kan bära en sådan tröja i syfte att  visa stöd, stolthet och gemenskap för och med sitt landslag och inte vara rasist på något jävla vis. Där skickar jag en känga framförallt till de "svenska" ungdomarna som använt sverige-attiraljer på helt vidrigt sätt. Men som sagt, jag är lite skeptisk.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits