Supermassive black hole

Idag gick jag hemifrån 06.40 och kom hem nästan på klockslaget 12 timmar senare. Normalt? Nej för helvete!
Dessutom kan Malmös kollektivtrafik knulla sig själv i röven eller någonstans där det passar sämre. Jag är så jävla inihelvetes trött på försenade eller inställda bussar och på reparationer som inte är nödvändiga för att turen ska kunna köras och som påbörjas när bussjävelen redan är försenad. Bland annat!
Jag är överhuvudtaget trött på människor, framförallt människor i trängsel. Jag är alltid bland människor i trängsel - på morgonen på centralen, på tåget till jobb, på jobb, på tåget hem från jobb, på centralen sen eftermiddag/kväll efter jobb och på bussen hem. Jag tror att en isoleringscell hade varit rena jävla himmelriket efter en arbetsdag. Och jag efterlyser fler män i skolan. Jag pallar inte kärringtjafs och kärringpladder i för stora doser. Måste man prata om sina barn trehundratjugoniomiljarder gånger per dag bara för att man är kvinna? NEJ det måste man inte! Man kan vara kvinna och älska sitt barn utan att överhuvudtaget nämna henne eller honom eller båda på en hel dag. Det är sant, jag lovar! Ibland vill jag banka mitt huvud så hårt i väggen att min hjärnsubstans stänker över rummet och täpper till munnen på de som kärringtjafsar tills jag måste gå på toa och hyperventilera.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits