Som det kan bli

Inte helt otippat sov jag till närmare 10.00 idag. Små skitsnöflingor viner omkring i blåsten utanför. Och vi som måste ut idag. Det ser ut som ett väder man helst vill undvika men vi ska hälsa på morfar på ortopeden och jag ska hämta ett par byxor på kemtvätt.

Vi har ju i vårt land en mycket populär modebloggerska som blivit mamma för några månader sedan. Jag är allt annat än ett fan av henne men känner just nu all sympati i världen för henne; någon har alltså tagit en bild på hennes dotter och publicerat den i ett forum för nyfödda bebisar och skrivit  nytt namn, fördelsetid samt längd och vikt. Dessutom en välkommen till världen hälsning.

Det är fan sjukt obehagligt!

Mina teorier om vad detta handlar om är att det :

1. Är en "lustigkurre" som bara vill kolla hur debatten blir och således inte menar ett skit med detta.
2. Är en typ stalker som faktiskt är så faschinerad av bloggerskans liv (det  verkar ju finnas några som tydligen är det) att hon (förmodar jag) verkligen vill leva sig in i det. Skulle i så fall inte förvåna mig om hon dagligen kopierar kläder, aktiviteter osv. osv.

3. Är någon som inte kan få barn och desperat vill komma i närheten av känslan genom att göra så här.

4. Är en fjortis som är en blandning av tvåan och trean men som ändå inte riktigt förstår vad hon gör.

Det finns säkert fler aspiranter men jag orkar inte tänka ut fler och jag orkar dessutom inte engagera mig mer i frågan. Oavsett vilken anledning den här människan har haft för att publicera bilden och texten är det djupt tragiskt och som sagt sjukt obehagligt och jag hoppas att modebloggerskan så fort som möjligt kontaktar ansvariga på sidan och försöker komma till rätta med saken.

Nu ska jag njuta av mer kaffe.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits