Lattemammor

Jag har på många ställen läst hetsiga debatter om lattemammor men aldrig riktigt orkat engagera mig i tyckande överhuvudtaget. Nu har jag dock kött på benen för att kunna uttala mig.

Jag och sonen var och fikade på Espresso House idag. Vid bordet sidan om oss satt två lattemammor med sina barn och verkade tro att de var hemma. Detta Espresso House är inhyst i Akademibokhandeln och det finns följaktigen då bokhyllor med böcker som är till salu runt fikadelen. Den ena mamman måste ha missförstått innebörden i att något är till salu för hon gick och hämtade böcker till både sig själv och ett av barnen som de gladeligen bläddrade i och skickade runt på golvet medan de åt och drack. Här började jag reta mig. Vem fan vill köpa en bok som är nedsmetad med diverse mat och dryck och dessutom nedsmutsad på ett golv? Och vem fan tror hon att hon är som tar sig sådana friheter på andras bekostnad? Pricken över helvetet kom dock när den andra mamman plötsligt packar upp en MATSÄCK på bordet. Hur tänker man då? Vi går och fikar på ett café och tar med oss matsäck. Snålhet och fräckhet har idag fått helt nya dimensioner. Jag har ett glödande hat mot snåla och fräcka människor och tyvärr har lattemammorna som grupp i mina ögon besudlats av dessa två.

Nej, jag är ingen lattemamma. Min son är elva och sitter därmed inte i barnvagn. Vi två går och fikar för att ha ett utbyte av varandra, inte för att terrorisera omgivningen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits