Bajsbrunt

Vissa dagar är värre än andra. Och ja, min så kallade blogg handlar oftast om att livet är skit. Men det är ju alltid lättare att skriva svart än rosa. Det innebär inte att hela mitt liv är skit. Bara vissa delar av dagen.

Och idag har det varit skit i stort sett från början till slut. Jag har idag varit den enda läraren i min enhet och det säger väl sig själv att det blir ganska kaotiskt. Och vem är det då som får ta alla otacksamma beslut, all skit, allt missnöje och alla dumma jävla frågor. Och vem tappar då humöret och framstår som en jävla damp-lärare. (inte mitt eget uttryck)
Jo moi såklart.

Jag ska väl erkänna att jag inte är den som har störst tålamod i världen, snarare tvärtom men herrejävlar, fan vad vissa elever är hjärndöda eller lata och bortskämda. Jag börjar faktiskt undra om inte delar av skolsystemet, föräldrar och samhället  i stort håller på att dalta bort dagens ungdom till tankelivegna mähäs som får lov att ställa alldeles för höga och orimliga krav.

AAAARRRRRGGGGGHHHHHH

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits