Vardagsfilosofi i soffan

Hemma med sjuk son och är ganska hängig själv så jag klagar inte alltför högljutt. Det blåser som fan ute men hade det inte gjort det så hade nog dagen bjudit på värmerekord. Var på Netto och handlade och jag uppmärksammade hur vardagen i mitt närområd ser ut när jag är fast inom skolans väggar. Allting rullar på när man är någon annanstans. Och jobbar man i Skurup har man ju inte så många ärenden utanför så att säga. Omgivningen inbjuder ju inte till att strosa en runda på stan om man (mot all förmodan) skulle ha tid över under arbetsdagen. Så man stannar verkligen innanför murarna hela dagen vilket ju gör att vardagen blir jävligt begränsad. Lite överdrivet kan man fan säga att jag knappt vet hur centrala Malmö ser ut längre!
Måtte jag till hösten få ett jobb där man har en stad omkring sig. Eller kanske bättre, måtte jag få ett jobb överhuvudtaget.

Nu tappade jag lusten för detta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits