Tack för lyktan

Ok, jag tar tillbaka att det skulle vara löjligt, påklistrat eller tvingande. Blev faktiskt rörd när jag såg att familjen mittemot hade tänt en ljuslykta på balkongen. Det var vackert. Och deltagande. Och så blir jag förbannad när jag inte ser ett enda jävla ljus någon annanstans. Det är alltså bara vi och de med ljuslyktan som tänt ett ljus. Kanske tänker de andra som jag gjorde för en stund sen eller så är de så jävla upptagna med att titta på tv eller av sig själv att de inte bryr sig. Va fan vet jag. Jag är i alla fall glad över att jag ändrat mig. Tack vare en ensam ljuslykta i mörkret. Den symboliserar ju faktiskt så mycket.

Vackert och sorgligt.
Jag ska gå och titta på den igen.

Kommentarer:
Postat av: M

Vad vi kunde se, så var faktiskt vi också de enda som tände ljus i fönstren. Visst..är det lite tragiskt att inte fler anammat..verkar ju ha blivit värsta sms kriget idag..fick själv tre. Vi här nere i hullan tände iaf! Trösta dej med det!

2008-04-15 @ 01:48:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits