Morgonens galla

Oj vad jag blev överraskad när bloggen funkar. Det har varit lite trist att inte kunna läsa bloggar på två dagar. Intressant var även att läsa kommentarerna till blogg.se:s inlägg om verktygs/serverbytet (jag är inte så insatt). Herregud, de flesta lät  ju värre än narkomaner på avvänjning. Helt desperata och fanatiskt krävande för att de varit utan sin blogg max två dagar. Det är för fan skrämmande. Så jävla farligt var det väl änfå inte. Det är ju som någon skrev, ta en promenad och umgås på riktigt i stället.

Internetsamhället har verkligen tagit sjuka proportioner i vissa avseenden och det är nog fan inte en generationsfråga i bemärkelsen att det är de unga som utmärker sig. Nej det är fan delar av min generation och äldre som verkar leva sitt liv framför skärmen och mer och mer välja bort mänskliga kontakter. Jag menar vad fan är date via internet, alltså en virtuell date, inget samtal eller relation som leder till en riktig date utan en date framför skärmen. Jag kan inte hjälpa det, jag tycker det är patetiskt och skrämmande. Visst finns det säkert någon fördel men hej, kom ut i världen för fan! Och sorry för grov generalisering men det blir  ju mycket mer kraftfullt och spännande att uttrycka en åsikt då.

För övrigt är jag krasslig som fan. Men lägerelden måste vaktas.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits