Inspiration

Ibland blir man väldigt inspirerad av människor man möter. Igår var det studiedag vilket innebär att vi lärare har utbildning och workshops. Vi fick en föreläsning av en ung tjej ( i min ålder ungefär). Själva innehållet i föreläsningen var väl inte så uppseendeväckande, vi hade i stort sett allt  som sades i ett paper samt på en stordia framför oss (varför är det förresten alltid så?) men den här tjejen inspirerade mig mycket genom sitt naturliga sätt att tala och vara samt hur hon hamnat där hon är idag. Svårt att förklara men hon var så jävla cool på något sätt, dessutom hade hon skitsnygg frissa. Jag fick även en idé om framtiden, om jag skulle vilja lämna läraryrket. Man kan ju faktiskt dra nytta av det man har inom andra områden.
Ja det var mycket nu på morgonen. Jag har fan inte tid. Och jag är dessutom fortfarande en lärare som idag ska sitta i 80 minuter och vakta den engelska uppsatsskrivningsdelen av nationella provet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits