En osund själ i en osund kropp

Försöker mig på en sundare livsstil och äter fruktsallad bestående av halvruttna äpplen och lagom sladdriga vindruvor med en och annan kärna i. Spännande om det ska krasa och bli lite beskt eller om man ska klara sig.
Men på allvar undrar jag faktiskt hur i helvete jag ska klara av att förhindra att mina kläder blir mindre och mindre. Mat är gott. I synnerhet då extra onyttig mat. Och godis (helst choklad). Och chips. Och nötter. Och ostbågar. Och läsk. Och vin. Och grädde. Och så vidare. För att det ska smaka extra gott ska allt detta intas på kvällen.
Dessutom har jag blivit så jävla lat. Tar numera helst bussen dit jag ska. Att gå är överskattat. Förutom idag när jag började min sundare livsstil. Jag gick till och från Centralen. Egentligen skulle jag behöva gå till och från Skurup.
Imorgon kan jag nog inte gå överhuvudtaget för det ska tydligen regna som fan. I övermorgon också. Undrar när jag kan gå nästa gång.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits