Sju is the magic number

Jo, jag skriver fortfarande omdömen. Har sju av ca 80 stycken kvar nu. Men de sju känns som 80 gånger tre ungefär. Fick en kommentar igår av en stackare i samma sits men hon hade skrivit 130 stycken, så man kanske inte ska gnälla alldeles för högljutt...

Förkylningen vägra släppa sitt grepp helt. Hostar och fräser fortfarande en del och det som hostas upp och fräses ut är inte nämnbart. Jo, jag vet att jag är jättecharmig!

Sen väntar packångest eller kanske mer packhelvete. Jag har faktiskt märkt att innan de senaste resorna vi gjort har packningen faktiskt blivit mer och mer avdramatiserad. Till och med jag har fått någon form av rutin. Men det är faktiskt lite annorlunda nu eftersom Sterling infört sina nya facsistregler för bagage, vilket innebär att vi får ha med oss max 15 kg per väska utan att behöva punga ut med flera hundra för bagaget. Samlar man bådas bagage i samma väska, som vi alltid gör annars i vår stora fina Mr Samsonite gäller samma regler, alltså att man får betala mycket mer för bagaget. Så då måste man alltså dela upp det, vilket är helpiss för då kan inte Mr Samsonite följa med utan vi får ta hans mycket mindre kompisar och där får inte plats så mycket som jag önskar!

Mr Samsonite kommer alltså inte att få följa med på så jättemånga resor framöver, i alla fall inte om vi åker med Sterling och när vi åker kortare turer, bara jag och sambon. Mr Samsonite får i så fall vänta till någon längre typ sommarsemter när även sonen ska med.

Sju omdömen kvar. Sju omdömen kvar. Sju omdömen kvar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits