Lite av varje

Jag jobbar (ganska ofrivilligt...) som svensklärare och jag stavar illa. Se tidigare inlägg och finn ett fel.

Jag vill inte skriva omdömen. JAG VILL INTE SKRIVA OMÖMEN. Det måste vara en av de mest tidskrävande och meningslösa uppgifterna lärare har att underkasta sig. Man får inte formulera sig negativt typ, "elev xx är lat, nonchalant och otrevlig" utan man måste väva in sanningen i bullshitdravel typ, "elev xx kan göra bättre ifrån sig om hon/han bara vill och elev xx kan visa bättre inställning till bla bla...."

Föräldrarna tar omdömena som en slags absolut sanning men sanningen kommer inte fram då alla elever framstår som små änglar på pappret. Hallå, vissa elever har feta problem och måste få höra sanningen, varför i helvete ska vi lärare annars lägga ner flera timmar på att skriva skiten?

För övrigt packade jag nyss upp ännu ett paket från Tradera som innehöll ännu en alldeles underbar klänning.
I´m the klänningmaster.

Nu vill jag bara ha ett par Caterpillarstövlar att matcha med men jag drömmer om ett par bruna men har bara sett svarta. Tydligen var de bruna förra säsongens enligt expediten på Stuk. So? Kan man inte tillverka bruna mer än en säsong?  Är caterpillarfolket helt utvecklingsstörda? Me don´t understand!

Mitt hopp står till Budapest.


Kommentarer:
Postat av: stina

Haha omdömen! Jag har under de senaste fyra veckorna skrivit 130 stycken. Ja det är för underbart att skriva dessa. Det tråkiga är, att vissa föräldrar inte ens läser dem.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits