Wake up call

Skulle bara säga godmorgon från Zombielandet. Detta är nog inte mänskligt. Och min nya speedsignal ljöd denna morgon med.

Lite plåster på såren är i alla fall att julstjärnan sprider ett behagligt sken i fönstret. Slipper taklampans röntgenstrålar. Det är ofattbart att det gått nästan ett år sedan stjärnan hängde där sist. För ett år sedan var det katastrof att stiga upp typ 06.30 till föreläsningar som började 08.15. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunna gissa att mitt liv skulle bestå av 05.10 morgnar. Sjung om studentens lyckliga dagar...

Nej allvarligt talat, jag är mycket glad för att jag överhuvudtaget har ett jobb. Och jag trivs för det mesta himla bra med att dagligen vara omringad av en massa dårar, som en kollega brukar kalla dem. Så nu är det slutgnällt och klockjävelen går framåt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits