Uff

Asså nu e man sleden, för att tala riktigt skånskt klarspråk.

Ska vräka mig i säng, hissa upp huvudändan och läsa lite, En komikers uppväxt.
Lite skamligt är det att den faktiskt är det första jag läser av Jonas Gardell. Har aldrig riktigt känt mig manad förr men nu, eftersom mina elever ska läsa den och avhandla tillhörande diskussionsfrågor samt ett prov såg jag mig tvungen. Och vilken tur för den är ju riktigt bra men jag hade väl iofs inte trott annat heller för den delen.
Jag har alltid gillat Gardell och minns hur jag och C för sådär en tolv, tretton år sedan grät av skratt när han framförde den där "farmorpjäsen". (eller vad man nu än säger, den som blev bok, är det en Komikers uppväxt kanske? Nej fan vad jobbigt att vara så ute och cykla som jag är nu...klockan är mycket och jag är sleden som sagt)
Återkommer om det.

"Uff, sa farmor"

Guten

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits