Tjuvlyssnat.se #2

4:ans spårvagn mot Mölndal, Göteborg


En äldre dam är på väg att sätta sig brevid en kille ~20. Hon tar upp tidningen som ligger på sätet och lägger den i killens knä.
Killen: Ser jag ut som ett tidningställ?
Damen: Ursäkta?
Killen: Ser jag ut som ett jävla tidningställ?
Damen: Men det var väl din tidning?
Killen: Nej, den låg där när jag satte mig ner, så tänk dig för nästa gång du lägger tidningar i folks knän.
Damen (ställer sig upp): Det var då fan bättre på min tid, då hade ungdomarna mer respekt.
Killen: Jo, det kan jag tänka mig. Då hade gamlingarna inte några gratistidningar att kasta på ungdomarna och stentavlorna var för tunga att ha med sig...


Här kom det faktiskt några glädjetårar. Detta är nog några av de skönaste kommentarerna jag någonsin har hört, framförallt den om att vara ett jävla tidningsställ. Jag önskar mig sådan kvicktänkthet i julklapp!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits