Universum är oändligt och jag likaså, tydligen

Kaffe är balsam för själen och anledningen till att jag är uppe nu. Vaknade 07.55 och kunde inte somna om, hur jävla gärna jag än önskade. Dels lyssnade jag på regnet och dels var jag så himla kaffesugen att det faktiskt bara var att give in. Så nu sitter jag här och både lyssnar och tittar på regnet samt dricker mitt älskade kaffe ur en svartvit mönstrad Filippa K mugg utan öra (heter det mugg då, när det inte finns något öra? skit samma mugg eller glas).

Jag tycker så hemskt synd om alla midsommarutomhusarrangörer i vår del av landet. Tydligen ska dagen regna bort helt. Sånt här väder kommer fanimej bara när det absolut inte är välkommet. Sånt här väder brukar jag önska när jag, oftast helg inte vill göra annat än att kura ihop mig i soffan och äta godis och titta på film. Sånt här väder vill man inte ha på midsommar! Sånt här väder blir det ALDRIG när jag under en helg vill kura ihop mig i soffan och äta godis och titta på film. Sånt här väder blir det bara när man ska upp och jobba eller har beställt bord på en uteservering eller när det är midsommarafton. Summa summarum, det blir sånt här väder när man överhuvudtaget ska ut och framförallt när aktiviteten är avhängig fint väder, om det nu är en aktivitet man vill ta del av för hoppas man att det ska regna för att en aktivitet ska bli inställd så nog fan lyser solen = lagen om alltings jävlighet - Murphys law, som för övrigt är en fin låt med Last days of April.

Vad fan var där i kaffet? Jag skulle kunna sitta här och svamla hur länge som helst. Plötsligt fick jag väldigt mycket att uttrycka, dock inget av samhällsintresse men ändå!

Jag vill gå och byta min sandaler men orka och vill när man måste bli helt jävla våt för det. Se ovan.

Ja just det, tvättstugan! Den är inomhus.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits