Tjolahopp

Kan inte låta bli att känna viss irritation över att nationaldagen har blivit helgdag. Va fan, let´s face it, svenskar är inte så jävla masspatriotiska om det inte gäller internationella fotbolls och hockey mästerskap, möjligtvis även vid eurovisionschlagerfestivalen, eller om man har en avvikande human och politisk uppfattning. Fast  för sistnämnda är frågan om de kan kallas för patrioter i ordets rätta innebörd? Jag svarar nej.
Missförstå mig rätt, visst är det jävligt skönt att vara ledig idag men jag tror inte att denna dag är mer betydelsefull för gemene man än annandag pingst är. Det var väl så att folket fick rösta om vilken dag som skulle vara röd? Om nu så är fallet hade iaf jag hellre behållt annandagen och fått en långhelg istället.

Får väl se om man tar del av någon form av firande. Ska iaf förebereda matsäck till sonens utflykt till Foteviken imorn och om containern på gården forffarande står kvar, kanske orka tömma vinden och källaren på åtskilliga års gammal skit.

Du gamla du fria?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits