Svetto

Det borde vara lag på att vi underlångtidnedkyldanordbor inte ska behöva jobba när det är, enligt våra mått mätt ökenvärme utomhus. Fötterna svullnar så att till och med ballerina skor blir obärbara, de få trasorna man fått på sig klistrar fast och dränks synbart i svetten som flödar och eleverna kvider som nyckläckta måsungar. Det gör förresten även lärarna. I morgon blir det i alla fall lätt flipp flops. Släpp fötterna fria!

Pratade med stackars sambon tidigare, han hade 29 grader varmt på sitt rum. Nåt knas med ventilationen. Snacka om dålig timing.

Läste att svealand varnades för extremt kraftig åska under hela eftermiddagen, kvällen och natten. Jag vill också ha åska. Jag gillar åska jättemycket. Åska är ganska hög mysfaktor, i alla fall när man är inomhus och jag har absolut inga som helst planer på att lämna min svala lägenhet. Hade förvisso en tanke i morse på att lägga mig i trädgården när jag kom hem och bli grisfärgad till att börja med. Den tanken gav jag dock upp redan under promenaden till tåget när jag kände hur de första rännilarna av svett började leta sig ner längs ryggen.

Nu ska jag tömma kranen på vatten.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits