Avhandling om egentligen inte ett skit

Första semesterdagen. En slapp sådan. Pallrade mig iväg till Kronprinsen runt 13.00 efter att ha tillbringat den hittillsvarande dagen i morgonrock. Målet var att skicka iväg 25 gladsommarvykort till mina kära elever då jag ju inte kunde vara med på avslutningen, aldrig jobbigt det var att skriva dem då. I fortsättningen ska jag aldrig vara borta från en avslutning! Hade även en förhoppning om att hitta en bikini på Lindex (eftersom Kronprinsen inte har större utbud än så) och det gjorde jag fanimej, en halternecktopp med stödbåge!!! Visserligen marinblå men jag är ju inte så jävla färgglad av mig så den funkar, åsså är det ju en halterneck vilket jag inte sett med stödbågar till rimliga priser någon annanstans. Till saken hör att jag inte bryr mig så jävla mycket om bikinis, känner inte att jag vill lägga någon större summa på plagg man ganska sällan använder och ändå aldrig känner sig riktigt snygg i. Till halternecken blev det iaf ett par svarta bikinitrosor i bredare modell. Provade i min enfald och brist på självinsikt ett par guldiga modell mindre men insåg snabbt att de verklien inte var sydda för min bakdel. Men jag skulle jävligt gärna önska då färgen och modellen var jävligt snygg och passade bra till överdelen. Det är dock bara att inse sina begränsningar som tyvärr ökar med stigande ålder. När ska min kropp och mitt huvud börja samarbeta på riktigt? Efter denna provrumspärs hände då det underbara, plötsligt bara de fanns där, sandalerna jag sett i mina drömmar. På Lindex!! De var/är precis så som jag tänkt mig och de var på rea, 99 spänn!!! Men när jag provade dem hemma gjorde ena skon ont mellan tårna och jag såg då att ena skojävelen var lite feldimensionerad, den hade inte lika lång flärp, eller va fan man ska kalla skinnsträngen som går mellan stortå och nästa tå,(vad heter den då?) Asså till saken hör att jag oftast råkar ut för sån skit när jag köper skor i billiga affärer, why??!! Så jag får gå tillbaka till Lindex imorn (är där öppet på midsommarafton förresten?) och se om det finns någon som är rättsydd. Fan annars!! Jag behåller dem oavsett vilket, de är så fina så det får isåf bli blod, svett, tårar och plåster. Utseende före comfort. Nu ska jag rafsa ihop några tvätthögar inför morgondagens tvätttid. Jävligt roligt sätt att börja sin midsommar med! Go och glad kexchoklad.

Kommentarer:
Postat av: M

Jag kämpar med mina nya flipflops(svarta med leopardsula), men det går inte så bra.. Får satans ont. Diggar inte ljudet heller...
Ha en mysig midsommar!! Puss!

2007-06-21 @ 23:56:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits