U & U

Jag har namnsdag idag (båda namnen dessutom eftersom jag har två gamla vänner som envisas med att kalla mig det mindre ungdomliga av dagens två) Det är dock enbart två, M & K som uppmärksammat detta stora (jo, sonen fick ju ge mig en påtvingad gratulation då jag anklagande läste upp M:s mess för honom). Inte ens min egen mamma kom ihåg mig då hon för en stund sen var och hämtade sonen för att bege sig till brorsgården i Flyinge.

Detta är såklart ett högst ironiskt inlägg (om det nu skulle vara någon som inte förstår det) då jag överlever lika bra utan uppmärksamhet för mitt namn, men visst värmer det i hjärtat när någon kommer ihåg en, såklart!!

Fick alltså en dag för mig själv eftersom sonen åkte iväg och ska stanna borta över natten. Håller på att tvätta och inser att lägenheten är på gränsen till världskrig så kanske borde man städa men frågan är om ork finnes.
Det finns ju också en rea som lockar fast inte tillräckligt mycket idag då jag känner mig allt annat än respektabel för omvärlden. Det räcker gott och väl med att grannarna får se min vrakiga uppenbarelse.

Nu ska jag gå på toa!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits