Nattfunderingar

Semester!

Sitter i köket med öppet fönster och röker Prince Menthol.
Lite berusad men inte tilräckligt för att  inte snart lägga mig i soffan och läsa ut, Vi barn från Bahnhof Zoo. Läste den för första gången när jag var tonåring och blev djupt berörd. Hittade den när vi rensade på vinden för några veckor sedan och var ju såklart tvungen att läsa den igen. Är fortfarande berörd men med andra ögon. Inte lika fascinerad, mer stillsam. Inte lika stora sensationer längre, mer bestört och ledsen. Tror och hoppas att det hänt något på 20 år men vet att det för vissa är verklighet.

Har haft intressanta diskussioner med H. Blir alltid revolutionär när jag druckit lite. Varför inte omsätta andan fullt ut i praktiken? Jag är feg. Litar inte på att jag har någon som helst förmåga. Har jag det?

Även Köttet kom på tal. Köttet har tydligen en samling teorier om Jesus samlade i bokform. Jag vill hemskt gärna ta del av dem.

Vi har ännu en nattgäst. Dessutom kryper det en spindel i taket. Jag är jävligt tuff nu. Kommer den ner ska jag jävlar ta den i ett glas. Den vet inte att den hamnat i spindlarnas dödens väntrum. En jävligt lång, tråkig och plågsam död. Bara kom!

Den kom, sågs och besegrades. I ett glas. Dumma jävla äckliga djur!

Kommentarer:
Postat av: M

Du är underbar, underbar, underbar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits