Ännu en ljuvlig morgon i landet Sverige

Sista arbetsdagen. Idag regnar det mer än igår. På måndag åker vi från detta rövlandet för 11 dagar i Aten. Men där kommer väl att vara för varmt antagligen.

Får nog besök ikväll. Igår tyckte jag det var en bra idè. Idag vill jag bara dra täcket över huvudet. Är som vanligt svimfärdigt trött. Det enda jag vill är att sova.

Fick ett mail från CDON. Mina fyra beställda böcker * har skickats. Då hinner de komma innan vi åker. Jag och sambon målade upp en idyll om hur vi skulle ligga vid poolen eller wherever och läsa. Låter alldeles underbart tycker jag. Sonen hade väl fått tuppjuck av understimulans så i visionen av idyllen ligger han och spelar WOW på denna datorn. Lite av idyllen spricker men vafan, alla måste ju vara nöjda.

* Joyce Carol Oates - Våld : En historia om kärlek
   Paul Auster - New York triology
   Jean - Paul Sartre - Orden
   Constance Briscoe - Äcklig : En sann berättelse om en mors grymhet

Nä för helvete nu måste jag fan ta tag i livet. Rise and shine woman.

 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits