Sunk

Jag kan härmed proklamera att det INTE kommer att bli något produktivt gjort idag. Har legat i soffan och läst ELLE som min snälla granne tagit hand om då brevbäraren lagt den utanför dörren och eftersom vi var i Berlin blev den liggande där några dagar, tills hon då ringde på och överlämnade den i min hand.

På tal om brevlåda så kom CSN beskedet i går. Tid att börja betala tillbaka studietiden nu och jag kan ju då meddela att månadsbeloppet INTE är i paritet med en lärarlön. Jo, det ska löna sig att utbilda sig, eller hur låter det? FUCK från mig i alla fall! 

Nu ska jag göra mig ett glas pulverkaffe som jag snodde med mig från hotellrummet (pulvret asså) Det är fan mycket godare än "vanligt" kaffe. Hoppas jag kan piggna till lite, eller förresten vad spelar det för roll, jag kan ju verkligen ta ut slapp svängarna nu!
Har ju faktiskt dessutom gjort något vettigt: skickat efter blankett om fil.kand bevis, ladokutdrag samt börjat fylla i blanketten om examensbevis för lärare som jag till min stora glädje hade hemma. Måste dock ha viss hjälp för fortsatt ifyllnad, för en blankett kan ju aldrig bara vara klargörande, något måste ju kunna ifrågasättas. Blah.

Update 1:
Blev totalt antisugen på kaffe hur otroligt det än låter. Ska nog äta äpple i stället.
Update 2:
Läste en blogg med en bild på en latte med kanel. Måste såklart testas så kaffe it is ändå!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits