Idag

Alltså, jag har sportlov. Låter onekligen lite konstigt men det är ju ett av de stora privilegierna man har som lärare och som man BEHÖVER som lärare...säger jag efter tre veckors anställning...

Ett av de mindre stora privilegierna är då att stiga upp 05.30 var och varannan morgon, i alla fall om man jobbar i Skurup.

Sitter här och är tröttförvirrad med mitt kaffeglas, fy fasen vad seg jag är! Men jag kan och får ju faktiskt lov att vara det. Det är ingen som bryr sig om vad jag gör just nu och det känns alldeles fantastiskt!
Hade dock några vaga planer för dagen, tänkte ta med mig en lunta orättade engelskprov till nåt mysigt cafe, kanske besöka någon second hand vilket var ungefär hundra år sedan. Men nu det känns faktiskt som om dagen kommer att fortlöpa inom hemmets väggar. Känner mig inte alls social. 

Den som lever får se.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits