Tjohejhopp

Då var man inne i receptens förlovade land. Jag har en tendens att bli lite manisk inför mina bjudningar. Fast just nu är jag mest frustrerad över att ett recept på världens godaste gratäng är borta. Trodde stenhårt att det kom från modern och att hon därmed direkt skulle veta vilket det var men fett tji fick jag. Har letat på nätet men fett tji även där. Sista hoppet står till att det är intryckt i min kokbok som plockas fram typ två gånger om året och just därför är intryckt längst in i ett skafferi med massa saker framför. Ska kolla den snart. Måste bara förbereda mig på att rota och plocka ut. Om jag då inte hittar det där blir jag tvungen att improvisera. Kan dock bli en vild chanstagning. Å andra sidan, hur jävla misslyckad kan en gratängjävel bli?

Idag stundar REA och växtinköp.
Om jag blundar kan jag låtsas att det lyser i granen så den får stå kvar en dag till.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits