Mörker

Stirrar på en mörk gran. Ljusslingefanskapet la av idag och ingenting verkar gå att göra. Sambon har provat allt. Det är ju heller inte lönt att klä om den eftersom den redan barrar en hel del.
Jag har därmed brutit mitt löfte till granen då jag ju lovade den ett fantastiskt slut på sin livstid. I och för sig har den blivit väl omhändertagen och mycket uppskattad men under alldeles för kort tid.
Stackars gran och stackars mig/oss. Det kommer att bli tomt och mörkt utan vår gran. Fast den får väl stå kvar tills i morgon för vi har sista julfirandeanhalten kvar om några timmar. Sen är julen slut och det känns vemodigt. Poff.
Fast nu är det nyårsplanering som står på schemat och som det ser ut blir det bjudning här. Bjudning har för övrigt blivit ett av mina favorituttryck. Det låter fint och mysigt på något sätt.

Nu ska jag sörja granen en liten stund till.
Rövljusslinga!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits