Om det inte hade regnat nu, hade jag varit ute och powerwalkat.

Det var länge- längesedan! Sedan valet, närmare bestämt.

Är överhopad med, "att göra", tvärvetenskapligt projekt om miljö och hållbar utveckling som känns sådär, prov att rätta, vicka på skolan, tors, fre och såklart det där examensarbetet. Dessutom ska jag fylla T R E T T I O F Y R A på måndag, vilket inte bara känns sådär utan blää! Herregud, smaka på ordet, TRETTIOFYRA!!
And then I rest my case.
Men mest av allt är jag just nu frustrerad över att det regnar, vilket ju innebär att jag inte kan ta min powerwalk. DET!

I fredags fick bullhögskolan mycket celebert besök av självaste, Jonas Hassen Khemiri. Han gav en två timmar lång (i sammanhanget dock kort) alldeles fantastisk föreläsning om språk, identitet och makt och utgick såklart från sina böcker. Han delgav även en del personliga tankar och upplevelser, bl.a av den seriösa svenska journalistkåren som stundtals verkar fattas något...
Alltså, denna man är vacker som en Gud, sexig som...(hittar ingen bra liknelse) samt äger en visdom och intelligens inte många hinner skaffa sig inom ramen för 27 år. Fan vad jag är imponerad av honom, hans sätt, hans värderingar och hans drivkraft!
Jag tror att framförallt alla kvinnor, men även vissa män gick därifrån med en liten crusch på denna varelse. I alla fall gjorde jag och min kursare det.



Tänkte ta med min, Ett öga rött  för att få den signerad men kände mig bara löjlig så jag skippade det. Många hade dock tänkt samma tanke och fullföljt den vilket retade mig SOM FAN! Ännu mer retade jag mig när jag och kursaren missade att köpa ett färsksignerat ex. av, Montecore eftersom vi var tvungna att springa och ta ut pengar. Kan vara bra att vara förberedd. När vi kom tillbaka var ju då böckerna slut. Piss!
Fick i alla fall pratat direkt med mr, Khemiri, muhaha. Har nu i stället beställt boken på CDON, vilket jag tänkt göra sedan den kom ut för lite mer än ett halvår sedan.

Jag vill också skriva en bok! Uppslag?
The rise and fall of Malmö högskola kanske...
Njaa.

Jag får väl skriva lite på det där tvävetenskapliga projektet istället då.

Tja!


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Jodå... såg en bild på din nya crush i allehandan idag.. Vad jag kunde se var hans utseende värd all din beundran.
Vad det beträffar min loverboy, så är han nersmittad med min snoriga förkylning. Hade egentligen bestämt att vi skulle ses idag, men d återstår att se..
Puss o Kram.

2006-10-24 @ 12:40:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits