Kaosteori

Nu ska jag städa lite!
Läste för ett tag sedan i Expressen, Aftonbladet eller någon annan typ av sådan seriös tidning att, oordning kan ge ångest och självklart!
Oftast sitter man ju bara och stirrar på röran och tänker, Skit i dubbel bemärkelse.
Jag tror även att en viss struktur omkring sig främjar ett mer organiserat arbetssätt, vilket jag är i mycket stort behov av. Är väl inte den man direkt förknippar med organisationsförmåga. Har dock på sista tiden märkt att jag måste lära mig detta, inte minst i rollen som lärare.
Detta ska jag då allvarligt försöka ändra på genom att ta ett städtag här och NU.

Det är ju ändå ingen som svarar på mina mail. Varken kursare i min projektgrupp, till vilka jag mailade ut ett förslag på definition av hållbar utveckling i ett livslångt lärande, eller sambo som jag skrev ett, hur mår du mail till för fleera timmar sedan.
Ingen feedback, inget arbete!
Däremot, Mew-The zookeepers boy och dammtrasa.
Därefter, ett fjärde glas kaffe, tända ljus och eventuellt lite arbete, om jag hinner innan sonen kommer hem. Vi ska ha mysfika som inledning på veckan.

Haj!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits