Förmiddagens uppenbarelse

AAHH, sitter här efter en lång powerwalk, i vinröda träningsbyxor, grå munkjacka och raggsockar, nyduschad och insmord med ett stort glas kaffe. Ibland är det skönt att leva.
Fast powerwalken var dock inte helt underbar. Fick håll efter en stund, vilket innebar att jag fick sakta ner på tempot ett tag och det gjorde att jag kom i ofas med rytm och flås. Gillas inte!

Planer för idag är att sammanställa de rättade proven, dvs. att göra någon slags statistik över svaren då de ska ingå i en undersökning som ligger till grund för mitt examensarbete. Känns väl inte helt lockande men måste göras då de ju ska lämnas tillbaka i morgon. Dessutom ska det bli jävligt skönt att göra någonting på det där arbetet som just nu är helt försummat. Efter detta ska jag spåna lite på projektarbetet. Jag kan inte vara med på gruppträffen i morgon eftersom jag ska vikariera på skolan vilket ju gör att man känner lite press att producera något i gengäld.
Ska även hämta, Montecore (utan kråka tyvärr), som ligger på kassaservice och väntar på mig. Finns ju då  stor sannolikhet att jag börjar läsa den typ direkt.
På tal om detta så är ju snyggKhemiri nominerad till Augustpriset  för just den boken, häftigt och respect! Utan att ha läst varken den eller någon annan av hans mednominerades böcker, utser jag honom till vinnare. Är efter, Ett öga rött övertygad om att han är bäst och snart har ju jag läst den, så då vet jag.
Funderar dock på att köpa ena rivalen, Sara Stridsbergs - Drömfakulteten. Den verkar också helt fantastisk.

För övrigt ska jag (försöka) börja leva efter devisen att inte lägga saker på hög utan göra sådant som kan göras direkt, direkt. Herregud, ibland kan en soppåse stå överfull i dagar utan att bli slängd, men man går lik förbannat förbi den varje gång man går ut. Hur svårt kan det vara?
Jag kan bli fruktansvärt avundsjuk på- men kanske framförallt imponerad av effektiva människor och JAG behöver effektivisera mig själv och min tillvaro! Tänk så mycket tankeverksamhet som går åt till att fundera över saker som borde bli gjorda, vilket ju i slutändan faktiskt medför att de bara framkallar ångest. Detta ska jag därmed ändra på starting today!
Jag slängde faktiskt en soppåse som stått i trappan sedan igår direkt när jag kom hem från powerwalken och då slog det mig.
Därför ska jag inte ödsla mer tid här. Ska läsa tidningen och sedan börja jubba.

Sill!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits