What a day for a daydream

Blä för examensarbete! Varför ska det vara så jävla trögstartat? Snacka om att spärra sig själv. Bara tanken på att sätta mig och ta itu med enkäterna får mig att rysa och må illa, på riktigt alltså.

Känner mig helt jävla off och har inte powerwalkat på över en vecka, BRA!

Läste förresten ut, Tisdagarna med Morrie i går kväll. Behövde något som gick snabbt och lätt att läsa efter, Montecore eftersom jag blev och är fortfarande så tagen av den. Alltså, behöver jag skriva än en gång att, Jonas Hassen Khemiri är ett fulländat språk- och berättargeni? Antagligen inte men man kan aldrig vara för berömmande!
Men i alla fall, tillbaka till, Tisdagarna med Morrie. Visst var den mycket lättläst trots att innehållet är TUNGT. Jag är dock skeptisk till vad som står på baksidan, ' Framförallt ger den förtröstan och en stor glädje.' Vetifan om jag håller med om det. Visst har jag hört av dem som läst den att de har upplevt den precis så men detta är väl inte generellt? Kanske är det min fatala, svarta sida som lyser igenom vid sådana här tillfällen? Jag blev i alla fall ganska deppig av boken och började tänka på alla möjliga defintiva avsked (läs, pga döden) man kan tvingas ta. Och visst genomsyras boken av en fantastisk syn på livet  och döden och vad som är viktigt  att ta fasta på i dessa två ytterligheter (eller, är de verkligen det?) Jag har dock fortfarande inte kommit till den insikten gällande döden att jag kan ta till mig den förströstan som uppges uppstå ur boken. I stället blev jag som sagt rädd för att behöva ta avsked av mina älskade. Nej, jag är nog fan inte fullt normal! Eller är jag kanske det?

Usch, mer kaffe och examensarbete då...


'Älska varandra eller gå under'

'Kärlek är den enda rationella handlingen'

- Morrie Schwartz

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits