Julmys och krig

Första muggarna glögg, första pepparkakorna, första glasen julmust och pricken över i:et, nyputsade fönster (sambons förtjänst) och upphängda stjärnor. Nu är julen här...

Mja, kanske liite tidigt men fan, förra året denna söndagen var det faktiskt första advent och i går när jag och sonen gick och handlade i mörkret såg jag massor av fönster som var pyntade och tänkte att nu jävlar ska vi oxå ha mys i vårt hus. Och så blev det idag.
När vi fikade tidigare lyssnade vi på julmusik och jag fick gjädjefnatt. Kan verkligen bli så jävla löjligt lycklig över den stämning som bara kan infinna sig i jultider.



Nu är stämningen dock LONG GONE och utbytt mot krig som sambon och sonen utövar genom ett nyinköpt X-box 3600 eller va fan det nu än har för nummer. Deras julafton verkar redan vara här och har varat sedan igår eftermiddag när konsolen var på plats. Jag är inte riktigt lika lyrisk...

Vill förresten sända all min kärlek till M!! Du är ännu mer fantastiskt fantastisk, hjärtat. Du är en klippa som fixar det du tar dig igenom och du vet att jag ALLTID finns här för dig. Och ja, världen är verkligen full av snygga skor!

Om man skulle ta och fylla på det redan tusenfallt övertrasserade kaloriintaget med lite godis och ostbågar kanske...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits