Inför läggdagssvammel

Måndag är slut om 20 min. Denna måndagmorgonen var en av de värsta på länge. Kan inte minnas när jag var så trött sist. Det var en fruktansvärd tortyr att stiga upp kl. 07.20 och jag kunde ju inte sova vidare när sonen gått e-som jag skulle träffa gruppen kl. 10.00. Fast jag lade mig när han gått ändå och fick ca. 25 min. sömn till. Sen var det bara att stressa som aldrig förr för att hinna till 10.00. Blev dock ca. tio min. försenad.

Jag är så jävla trött på, "måsten"!

Grupparbetet verkar iaf ha lossnat. Vi har sammanfogat våra individuella texter och denna fomaliahitlerissan har ikväll läst igenom allt och skickat ut mail med förslag på revideringar. Jag kan inte hjälpa det, jag är en textperfektionist och tyvärr drabbas ju då andra när man har grupparbete...Men de som svarat verkade rätt coola med det och accepterade mina ändringar utan protester.

Var ju förresten i Hässleholm, på fjortisfestivalen, Siesta i helgen. Den stora stora musikaliska behållningen stod Spånka och Mew för. (finns ju andra aspekter än enbart musiken)
Ja, Mew var ju anledningen till att vi åkte dit så där var jag ju typ förberedd men Spånka, MY GOD så jävla fucking snorbra. Jag skulle kunna dansa hela natten om de hade spelat!
Enda negativa var trängseln när Mew spelade. De som trängdes var dessutom max 20 år gamla och mycket, vad ska man säga, livliga. Jag fick fett nog av dem och förbannade dem i klump hela vägen tillbaka till hotellet. Nej, jag tältar INTE på festivaler längre, är för gammal för det :) Tacka vet jag, Statt, mitt på torget i Hässle, det är grejer det. Ännu en stor behållning är ju att på morgonen sitta och titta ner på torghandeln och underhållningen de haft varje år vi varit på Siesta. Mer småstadsidyll än så blir det inte. Jättegulligt att studera på avstånd men fruktansvärt att vara en del av. Vet ju hur det är efter 20 år i Trelleborg, horrible i slutändan!

Nu är förresten måndag slut och tisdagen har infunnit sig.

På torsdag slutar jag för denna terminen, fatta!!!
På fredag ska vi ha avslutningsbeachparty på Ribban. Kan någon vädergud vara med oss på rätt sida då?
Till helgen jobbar jag...
Och nu säger jag god natt,

GOD NATT och dröm vackra drömmar!

Kommentarer:
Postat av: Frosche

Tja !

Kul att du gillade giget. Alltid lika kul att höra vad vår publik tycker.

Keep on rockin'

// Frosche (Spånka NKPG)

Postat av: Oktoberskorpion

Oj vad trevligt med celebert besök i bloggen:)

Välkomnar er till Malmö i sommar, jag vill dansa och dansa och dansa!

Ha de´!

2006-06-22 @ 09:59:11
URL: http://oktoberskorpion.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits