Jag är en kalori

Äter: Chips...Åt ett Veggie Whopper Meal tidigare...
Dricker: Fattigmanscoca från Netto.
Lyssnar på:
Datorns surrande. Tangentbordssmatter. Europacup i friidrott på Eurosport.
Ska göra: Umgås med son, som snart kommer från kompisen och sambo, som för tillfället sover i soffan. Äta Semla. Handla godis. Läsa in mig på Islam till veckans lektioner. Se BB-live.
Läser: Dessa frågor samt mina svar, som vanligt. Måste sluta skriva detta!!
Är:
ONYTTIG! Ganska slö.
Vill: Vara nyttig. Inte ha sockerbehov.
Humör: Tillfedsställande.
Har på mig: Typ mörklila slappbyxor. Svart linne. Beige "Kurt Cobainkofta". Röda strumpor.
Dagens ord: BANTA! (i morgon)

Ja som sagt, i morgon ska jag lägga ner denna trend att äta sig till fetma! Nu får det fanimej vara bra, that´s it!! Herregud, det där snus- och nikotugg stoppet har varit förödande för figuren. Jag är alltid hungrig och konstant sötsugen. Socker är min nya drog!
Dessutom har träningstillfällena de senaste veckorna varit NOLL. Var ju först sjuk och nu VFT. Faktiskt ganska ångestframkallande PÅ RIKTIGT och inte bara något löst snack. Min kropp och min vikt är min största fixering och noja. Tyvärr är det fortfarande så. Nog om det, nu ska det skärpas till!

Var på loppis på Möllan idag. Hade en förhoppning om att finna en klännig jag inte köpte förra gången jag var där, för två veckor sedan. Fy fan vad jag har retat mig på att jag inte köpte den, en svart och vit storblommig sommarklänning med band i  midjan och knytband som höll ihop över axlarna. I min enfald trodde jag att den skulle hänga på exakt samma ställe som sist. Såklart gjorde den ju inte det. Där fick jag för att jag var så jävla dum och lämnade den där för två veckor sedan!
Men besöket blev ändå mycket givande! Med mig hem fick jag:
1 gråblå skitsnygg "kappjacka" till kommande vår. Oanvänd!
2 par skor. Ett par marinblå i tyg med vit snörning, preppy som fan men jag bryter såklart av med icke-preppy. Ett par vinröda och svarta italienare i äkta skinn, typ flats/ballerinor, skitsnygga till ett par stuprör nu till våren.
1 par svartvita träningsbyxor som är så snygga att de även kan användas till vardags i kombination med något oväntat till. Fast de kommer nog att stanna i joggingspåret eller på gymet.
1 vit blus med puffärm och artonhundratals stuk. Ännu en i raden av denna modell i min garderob alltså :) I Love It!
3 "guld"- och tre svarta smala armringar.
2 långa "guldhalsband" med hänge. Det ena en typ ihålig boll och det andra en rund silverplatta med någon form av kejsare avbildad.
Dessutom gick jag fram och tillbaka så fläsket fick jobba lite iaf.

Ja, that´s it! Nu kom da son så nu ska vi äta semlor och jag ska bli fetare och därmed godare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits