Fetaste leendet

Ur Metro, Tidens anda-det vi talar om nu:

"MQ/Non Smoking Generation-kampanjen som synts över hela stan under den senaste veckan har äntligen lyckats övertyga oss om att rökning nog är något väldigt bra ändå."

Till min stora stora glädje ser jag att det är fler än jag som är dödligt trötta på att se Ebba von Sydows appräktiga och tillgjorda leende slå emot en på världens största affish.
Herregud, hur intetsägande får man bli?

Jag tolkar det som att författaren till ovanstående citat menar att kampanjen säger ungefär, ge mig mig en cigg så att jag kan få en personlighet och så att jag kan sluta le som den där präktiga människan på den översizade bilden. Då menar jag såklart inte att förespråka rökning och menar absolut inte att man får får en personlighet genom att röka! Vad jag menar är att vadsomhelst som skiljer mig från Ebba von Sydow, eller vad jag än gör som är tvärtemot än vad hon gör, gör så att jag kanske kan bli intressant, till skillnad från henne...Hon och hennes likar har fan tagit över media som någon slags jävla Wormvirus, de förökar sig ständigt och verkar vara jävligt svåra att bli av med.
Inte minst  är detta fenomen synligt här på bloggen som inhyser ungefär en miljard Ebbawannabees, som får sin dagliga dos av bekräftelse genom att lägga ut dagens outfit bilder.
Jag kan dock inte låta bli att läsa vissa av dessa bloggar varje dag, dels för att ta del av de aldrig sinande kommentarerna av de mestadels ganska unga tjejerna som fått en mer tillgänglig idol och dels för att följa den snabbt ökande hybrisen som frodas hos bloggförfattarinnan. I ett fall ser denna sig som den nya Jeanne d'Arc och skriver numera likt en väckelsepredikant om hur man bör leva sitt liv och hur man bör behandla andra som man själv vill bli behandlad parallellt som hon skriver om vad hon och hennes läsare måste införskaffa sig i vintageväskväg, skor, cityshorts o.dyl inför våren. Och hon tror på allvar att detta är på allvar! Och jag bara skrattar!

Va fan var förresten det där om att ta guldet ifrån, TRE KRONOR!!?? Don´t you dare touch it!!






































Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits