Utmanar mig själv...eftersom ingen annan gör det, HA HA!

Ja, jag är ju då inte inne i någon form av "bloggcommunity" och blir därför inte automatiskt utmanad.
Lånar därför denna utmaning av, Legally Blonde, hope you don´t mind!


1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
" Hej, sade han. Det är väldigt varmt för årstiden."
 Ur, Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho

2. Stretch your left arm out as far as you can.
Done! Usch vilken träningsvärk jag har!

3. What is the last thing you watched on TV?
Surreal life.

4. Without looking, guess what time it is.
10.00.

5. Now look at the clock. What is the actual time?
10.04.

6. With the exception of the computer, what can you hear?

Tystnaden.

7. When did you last step outside? What were you doing?
Gick ut på en promenad ca 17.40 igår och kom hem en timme senare ungefär.

8. Before you started this survey, what did you look at?

Andra bloggar.

9. What are you wearing?
Vitt siden nattlinne, brun plyschmorgonrock och marinblå Ikea-morgonskor.

10. Did you dream last night?
Ja, fast det var så rörigt att jag inte kan strukturera det.

11. When did you last laugh?
Eftersom jag är själv här hemma nu förmodar jag (och hoppas) att det var igår, men åt vad kommer jag inte ihåg.

12. What is on the walls of the room you are in?
En fantastisk tavla som avbildar Barsebäck samt en mycket abstrakt teckning som ingen riktigt vet vad den egentligen föreställer, vilka är målade/tecknade av en underbar människa/konstnär.
En jättefin teckning föreställande en ängel som sonen har målat. En Ikea-tavla (HU!!) som ganska abstrakt föreställer någon form av karaff och ett dricksglas. Slutligen en "keramikgrej" som är ett loppisfynd och föreställer två flyttfåglar i flytt. Tycker den är så rogivande samtidigt som den symboliserar frihet och rörelse.

13. Seen anything weird lately?
Hmm, det första jag kommer att tänka på är i torsdags på puben när en mycket full kvinna kastar en helt full öl över sin lika fulla partner som då genast springer därifrån. Lite wierd var det.

14. What do you think of this quiz?
Bra start på tankeverksamheten en måndag morgon.

15. What is the last film you saw?
Ser ju inte film så ofta så jag undrar om det inte var ovan nämnda skitfilm med J.Lo...inte helt säker dock.

16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
Ny bostad av någon form, sen orkar jag inte tänka efter mer. Jo, jag hade nog tagit körkort och köpt en Renault Megane, eller någon form av Jeep förresten, till mig och en Audi A3 till sambon. Efter detta orkar jag inte tänka efter mer!

17. Tell me something about you that I don't know.
Hmm, kan inte komma på något som är tillräckligt oskyldigt för att avslöjas här...tyvärr.

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Att ingen ska behöva leva i krig, skräck, fattigdom och olycka.

19. Do you like to dance?
JAA, om musiken är bra!

20. George Bush?
Aldrig!

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?

Nu blev ju inte mitt första barn en flicka, men om jag någon gång skulle få en flicka så flaggar jag för, Tisbe.

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Förutom den älskade son jag redan har så är, Simon ett fint namn!

23. Would you ever consider living abroad?
Självklart! Finns dock vissa begränsningar i mitt liv som gör att desa planer blir ett senare projekt.

24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
Välkommen!

25. 4 people who must also do this meme in THEIR journal:
Vilisa och alla de få som läser och känner för det!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits