Testing

Ayurveda Body Type Test
Eat Right for Your Body Type

The body type you were born with is called Pitta in Ayurvedic medicine.
 

This means that most likely your bone structure is on the medium side and you possess an athletic ability. Your constitution leads us to believe that you are generally both driven and competitive.

A key component to an Ayurvedic lifestyle is to eat, live, and interact with the world according to your natural body type. In relation to eating, Pitta types should be eating foods that taste pungent, sour, or salty.



Låter bra och stämmer väl ganska bra med, dock är jag ju stundtals (ganska ofta) sockerberoende...ännu en hint om att jag måste se över detta.
Fast jag har ju faktiskt ätit förhållandevis nyttigt de senaste månaderna, försöker ju undvika alltför högt intag av kolhydrater (spricker dock ofta på helgerna och har väl inte varit alltför framgångsrikt sedan jul...)
Nu får jag fanimej se till att skärpa mig! ...skrev hon och stoppade in en chokladferraribil i munnen...

Innan denna chokladferraribil har hon idag ätit; 
Två bullar med gräddost och dallassallad, samt 2-3 glas kaffe med minimjölk till frukost
En "rand" diegestivechoklad
Falafeltallrik (falafel, pommes, vitlökssås, mild sås, saltgurka, sallad, tomat, lök och fefferoni) samt några glas Fanta till middag
Lösgodis, bl.a. då den ovan nämnda chokladferraribilen i oändlig mängd nu och resten av kvällen

Åhh så nyttig hon är!



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits