Ga.Jol

Helt nikotinfri två och en halv dag!

För mig innebär det då, framförallt nikotugg och snus. Jag tuggar således nikotugg i det offentliga och snusar i hemmets dolda vrå.
Från början var detta beteende substitut för cigaretter förstås men det utvecklade sig enligt ovan beskrivna scenario + att jag även feströker...Bra!

Men nu är jag alltså nikotinfri sedan i fredags kväll och det känns bra. Sambon har oxå tagit det stora steget och övergett sin bästa kompis, Grov portion. Det var ju förresten hans initiativ som jag mest bara hängde med på först, men känner nu det helt ok.
Har förstås varit extremt jobbigt stundtals, humöret har väl inte varit på topp och godiset har flödat men hittills helt ok.
Dock har jag inte bestämt hur det blir med feströkeriet än, får se när jag ställs inför den situationen, men förhoppningsvis känns det fel att dra ner rök i min niktionfria kropp.

Får hålla koll på vikten bara! Jag läste att  flertalet går upp i vikt då ämnesomsättningen sjunker med 10% när man helt stryper nikotintillförseln. Detta motsvarar då 200-250 kalorier/dag.
Antingen får man träna lite extra eller dra in på något, då måste man väl fan kunna hålla sin vikt.
Jag kör nog ett mellanting. Ska ut och jogga snart och var och tränade i lördags, jätteskönt. Upptäckte dessutom en maskin som verkade bra mot dallret på ballarna, (skinkor på skånska) så där kan man väl bränna lite av de extra kalorierna som nu kanske frodas ovälkommet!

Välkommen är däremot en ny liten människa, en liten flicka som anlände till sambons bror med flickvän i lördags kväll! Välkommen till världen!
Ser fram emot fredag då vi ska dit och studera det lilla underverket!

Detta innebär att vi har våra brorsbarn samlade. Mitt kom förra året den 27:e januari och sambons i lördags den 28:e. Bra planerat! :)

Nä, nu är det nock!


Kommentarer:
Postat av: nina

Way to go! Har varit rökfri sedan januari 2005, vet hur tufft det kan vara. Fast finns viljan att sluta så kommer det att gå bra...

Postat av: oktoberskorpion

Tack Nina! Och grattis till ett års rökfrihet! :)

2006-01-30 @ 22:15:48
URL: http://oktoberskorpion.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits