En jävla måndag i December

ÅÅHH, vilken jävla typisk måndag det är idag!
Trött, eländig, omotiverad och frustrerad över det numera jävligt uttjatade examensarbetet.
Pricken över i:et är ju dessutom det helpissiga vädret, fast i och för sig stör det väl kanske inte mig så mycket. Jag är ju stuck on the inside så man kanske till och med kan uppskatta kaoset utanför och tända några extra stearinljus, stjärnorna i fönstret och så GRANEN förstås.

Vill egentligen bara måla mina naglar röda. Fast det hade nog blivit för jävla fult. Är helt kaffeskakig och stressad så väl avvägda kanter är det nog inte tal om. Jag har för övrigt generellt mycket svårt att få till det snyggt. Det funkar skitbra när man målar med höger hand men sen när vänsterhanden ska i arbete brukar allt floppa.

Någon som har tips på bra metod samt ett snyggt rött nagellack förresten?

Har på tal om rött börjat vänja mig vid mitt knallröda Nivea läppstift nu. De första gångerna jag använde det kände jag mig så utstuderat spacklad. Jag är ju inte den som kletar ner mig alltför mycket. Men med mycket sparsam övrig make samt ganska nedtonad klädsel har jag upptäckt att det är jävligt snyggt.

Hmm, det är alltså sådana diskussioner som stjäl tid från mitt arbete.

De hade förresten ringt från Skurup på min mobil i morse och frågade om jag kunde jobba idag. Tycker det är ganska skönt att jag inte hörde det för jag hade bara fått ångest och sagt ja, fast jag inte har tid.
Lite ångest fick jag ändå, för att jag inte svarat, så jag ringde nyss, fick telesvar i örat och där sa jag att jag inte hört det, vill ju inte att de ska tro att jag bara ignorerar dem. Jag vill ju hemskt gärna att de ska fortsätta ringa, när jag har tid det vill säga.

Nä, back to fucking work!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits