Einstein och tomtenissen

Behöver lite kontrast till ännu en dag av skrivande. Både vill och inte vill ta itu med det. Ångestliknade känslor rusar genom kroppen. Behöver köpa nya hyacinter, den ena fick inte ens slå ut i full blom innan den dog i bladverket. Mamma trodde att jag vattnat för mycket, tydligen skulle inte den stora knölroten täckas av vaten, utan bara de långa vita trådiga rötterna. Denna redogörelse tyder på viss störning i mitt inre...Eller enbart på ett försök att undkomma det oundvikliga.

Träffade min handledare igår. Han var övervägande imponerad och positiv över det jag hittills skrivit. Några mindre ändringar var dock nödvändiga för konkretiserande och undvikande av begreppsförvirring. Han sa att han inte var ett dugg orolig för att jag skulle hinna i tid. Ibland när jag får sådana omdömen blir jag enbart stressad för OM jag då inte lyckas i tid eller att analysen faller på mållinjen innebär detta ju att jag inte levt upp till någons förväntningar...minst av allt mina egna.

Men nu är det positive thinking! HELL, jag kan fan inte börja skriva i totalt mörker.

Herregud om sex dagar är det julafton!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits