Hemma med sjuk son

och fortfarande ingen placering!
Fuck it, fuck it, fuck it och fuck it!

Fast sonen mår iaf bättre än i dag än i går kväll då han hade en en hög febertopp och bara låg och jämrade sig helt utslagen. I dag har han nog bara lite feber. Är iaf tillräckligt pigg för att spela dator och då kan man ju pusta ut lite...
Det är konstigt att hur gammal han än blir så blir man som mamma alltid orolig när febern stiger och han blir så fullständigt hjälplös. Jag föreställer mig ofta allsköns konstiga och farliga sjukdomar vid sådana tillfällen.
Men jag är nog en ganska normal mamma trots allt...?

Vädret ser ju riktigt vackert ut idag, fast vad spelar det mig för roll iofs, ska ju ingenstans, får istället lägga mig i soffan med J.P Sartres, Äcklet som är en av två böcker jag valt till litteraturseminariet om etnicitet och identitet nästa torsdag.
Den andra blir, Ett öga rött som jag ju fortfarande inte fått läst. Hoppas bara att jag kan läsa dem "som vanligt", att jag kan bortse från att jag ju faktiskt läser dem mer eller mindre ofrivilligt.
Fast jag hade ju såklart tänkt läsa dem förr eller senare så jag låtsas att jag gör det frivilligt.

För övrigt är jag så glad för att mina kursare är så jävla trevliga, lättsamma, självdistanserade och en massa andra superlativ jag inte kan komma på nu.
Det känns som att vi kommer att funka jävligt bra ihop och jag ser fram emot att tillbringa tre terminer tillsammans med dem!

Jag är även glad för att jag i min väns forum för tetraplegiker och deras nära och kära, läste om glädjen och lättnaden hos en anhörig till en nyskadad, för att han eller hon (den anhöriga) äntligen funnit stöd, i forumet.
Sådant gör mig varm i hjärtat! :)

Så med denna värme ska jag nu läsa Äcklet. Ha ha, snacka om kontraster!
Förresten, först morgonens låt,

Oh, mirror in the sky, what is love?
Can the child within my heart rise above?
Can I sail through the changin' ocean tides?
Can I handle the seasons of my life?
Mmm, mmm, I don't know

Well I've been 'fraid of changin'
'Cause I've built my life around you,
But time makes you bolder, even children get older
oh, I'm getting older too
So...


Fleetwood Mac - Landslide

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits