Personligen


tycker jag många gånger att genusdebatten är skitpissjobbig! Herregud vilket jävla överproblematiserande!
Givetvis är jag för jämlikhet för helvete, givetvis ska alla ha lika lön för lika arbete, givetvis ska tjejer få klä sig hur de vill utan att bli våldtagna, givetvis ska alla, oavsett kön vara lika synliga och behandlas med samma respekt, givetvis allt som har med humanistiskt, normalt funtat tänkande att göra!

Det är väl för fan självklart att jag tycker så!

Men för helvete, släpp på tyglarna lite, låt vissa saker få ha sin gång, låt flickor och pojkar få vara flickor och pojkar och få upptäcka vem de är utan att bli påprackade vilka roller de haft genom historien och hur synd det är om vissa och hur jävliga vissa är...snacka om att forma könsroller när man hela tiden påpekar och synliggör dem!
För övrigt tycker jag faktiskt ganska synd om pojkar, killar och män idag (iaf de som förtjänas att tycka synd om..ha ha ha)

Fan vad konstruktiv jag är!
Ska nog släppa uppgiften ett tag.




Dagens:

I'm quiet, you know
You make a first impression
I've found I'm scared to know
I'm always on your mind






Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits