Åldersnoja

Jaha, då är man 33 jävla år GAMMAL!

Det räcker nu, jag är nöjd och har varit det sedan jag var 25 ungefär.
Jag sa stopp till åldersspiralen redan då men det var fan ingen som lyssnade och uppenbarligen har ingen gjort det de senaste åtta åren som gått sedan dess heller...

Men allvar, nu är det nock!! Vafan 33!!

Egentligen är ju åldern bara en siffra på pappret, man är ju inte äldre än man gör sig säger någon...och jag håller nog med egentligen...men det är ju faktiskt så ändå att man KAN DÖ av ålder!
Och man blir mer och mer bakfull ju äldre man blir, kanske t.o.m mer full...ja, så är det nog...men det är ju iofs rätt bra att ha det att skylla på när man spårar ur.

JAG kan inte hjälpa det, jag är 33!

Innerst inne är jag nog en förvirrad tonåring i en snart medelålders kvinnas kropp. När räknas man som medelålders förresten? Ännu mer ångest, är jag medelålders eller??
När blir man en patetisk kärring som inte fattar att man inte klär i baggyjeans?
Tack gode Gud för stuprören då!

Innan idag när jag var 32 bakade jag kokostoppar med sonen, undrar vad man bakar när man är 33, "sju sorters kakor"??

Blev iaf överlycklig när jag såg Mew på Nordic music awards tidigare ikväll, DET tyder väl på ungdomlighet?? Eller? :)
Sångaren är ju så gudomligt söt! Och säkert tio år yngre än mig...eller kanske åtta eller sju....

Men nu är jag iaf 33....och fortf ganska pigg, mot alla odds!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits