Jag, datorn, några glas vin

och lugn & ro! Helt underbart efter några dagar i huvudstaden med nya människor att vara social inför.

Steg över tröskeln till hemmet ca. 20.30 och hade då spenderat ca 7 timmar i en bil, fy faaan säger jag bara! Fast när vi åkte från Stockholm vid lunchtid var jag på topp, tyckte det var lika bra att tömma vinflaskan som konstigt nog inte blev tömd igår, var ju liksom inte helt nykter när jag vaknade vid tiotiden i morse. Jag var med andra ord riktigt, riktigt snorfull igår, en sådan där "blåsa ut hjärnan fylla".

Jo, den påspädda fyllan höll i sig ett bra tag, över förväntan faktiskt, men SEN när den försvann var det inte alls kul mer, jag har ju gjort bakfylleresan i en bil från Sthlm förr så jag borde ha lärt mig, men icke! Jag ska aldrig mer, aldrig mer åka bakfull i en bil mellan Sthlm och Malmö, det lovar jag dyrt och heligt här och nu!! Jag tar tåget eller flyget i stället :)

Och vilken sambo jag har då, är hemma i en kvart och sticker sen till Lilla Torg och snart till KB, tack som fan, Slask! Ha ha, bara skojade, klart du ska festa, jag tycker som sagt att det är helt underbart att sitta helt ensam här!

Pratade med sonen som är hos sin pappa, han ska gå på date med sin tjej, de har nog varit ett par i en månad snart förresten :) Han ska tydligen bjuda ut henne på glass nästa vecka, jag blir nästan tårögd så sött det är! De börjar trean till hösten och han har varit kär i henne sedan förskoleklassen, trägen vinner verkligen!

Hans pappa höll på att starta en blogg och sa då att sonen sagt att jag oxå hade en, jo visst har jag men det sa jag inte till honom, istället sa jag att jag inte kom ihåg adressen och att jag inte hade skrivit något, VARFÖR???? Nu känner jag mig skitdum och funderar över hur jag ska förklara mig, jag vill ju ge honom adressen. Jag blev bara så feg, kändes konstigt att någon som känner mig så väl ska läsa vad jag skriver...förlåt J, jag är skitlöjlig, jag vet! Äsch, jag skickar ett mail nu och skriver precis som det är!

Ja ja ja, nu börjar vinet göra sitt igen...men det är ju sommar, även om det lika gärna kunde varit vinter just nu eftersom jag inte märker av något klimat här inne framför datorn, men det har ju varit tre underbara solskensdagar iaf!

På söndag ska jag fanimej se Tori Amos i Köpenhamn! Helt ärligt förstår jag det knappt än, hon gör utomjordiskt vacker musik och jag har alltid trott att hon var en av dem jag aldrig skulle få se live. När jag fick reda på att hon skulle spela på våra breddgrader var det först utsålt på Vega, sen flyttades konserten till Falconer Teatre och då släpptes fler biljetter till min ofantliga lycka. Och att jag då även lyckades tjata med mig sambon som egentligen inte är överförtjust i henne, särskilt inte för ett biljettpris på 450 kr styck, ja då var lyckan mer än ofantlig, den ÄR fullkomlig!

Ska bara jobba i morgon först...och skicka mailet till J, nu!

Förresten, alla borde läsa Berts Bravader, den är så jävla klockren!


Kommentarer:
Postat av: K

Jag skulle ha stannat i Nyköping och tankat upp dig:)Så hade du sluppit lida såååå. Jag var väl inte i bästa formen själv.
Men tack ändå för ett par varma, blöta och jätte dagar i huvudstan eller är det M som är det för oss!?

2005-06-21 @ 21:15:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits