Giftiga spindlar trivs på Pepparholm.

Rubrik från Sydsvenskan!

De har tydligen kommit hit med vinden från USA och är LITE aggressiva, vafan då lite? samt då giftiga, men enligt SDS är det "bara" frågan om vävnadsskador och svårläkta sår....Men läser man på infosidor om Hobo Spider, som helvetet heter, står det att den kan vara dödlig för känsliga personer! Jo, sa sambon, men det kan ju geting stick oxå vara. Och?

Saken är den att spindlar är helvetet på jorden, giftiga som inte giftiga. Och är de då dessutom giftiga är de DUBBELT helvete på jorden! För om det nu är som alla säger (fast jag ALDRIG kommer att förstå dem), att man inte behöver vara rädd för dem, finns det ju nu en helt jävla realistisk och fullständigt logisk rädsla att beakta, eller hur?

Och vaddå kommit hit med vinden, kan de flyga över halva jävla jordklotet kan de nog fan flyga en halv mil mellan PissPepparholmen och Malmö, de jävla asen har nog förresten redan gjort det. Jag kan nästan slå vad om vad som helst att de snart dyker upp här, i min lägenhet!

Jag är faktiskt rädd på riktigt!

Plockade för övrigt prästkrageliknande blommor på vägen hem i söndags natt, de luktar ren och skär fotsvett, vad romantiskt och somrigt!

Einstein tronar i fönsterkarmen, R2D2, (eller vad han heter) och hans polare guldgubben/roboten samt Kalle Anka blev passerade till bokhyllan.

Sov Gott!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits