Tisdag eftermiddag

Har blivit Diagnosfrälst, intressant, kul och mycket givande läsning, men språket, formuleringarna och innehållet (kanske samma sak alltihopa förresten, jag är inte sådär litteraturvetenskaplig som jag önskar att jag vore) känns märkligt bekant.

Kanske är alla intressanta litterära kulturmänniskor från 70- och möjligtvis 80-talsgenerationen stöpta i någotsånär samma form, verkar ju så. Men det gör absolut inget, jag gillar det som fan! I alla fall dem som behärskar sin konst.

 

Tisdag eftermiddag och jag har gjort ungefär samma som jag brukar när jag är ensam, vilket då betyder, i stort sett ingenting.

Ätit frukost med sonen, hasat runt i morgonrocken några timmar för att plötsligt komma till insikt med att hans kompisar ju faktiskt kan ringa på och att det då inte ser så trevligt ut med en mamma i morgonrock kl. 13.00 en tisdag eftermiddag.

Sonen försvann dock till en kompis några nummer längre ner på gatan utan att någon ringde på, skönt. Men jag fick ju i alla fall en anledning att shape up. Så nu sitter jag vid datorn och gör ingenting för att återknyta till ovan.

 

Dock har jag ju storslagna planer. Jag ska diska, handla mat, sen ska jag laga maten, fy fan vilken innehållsrik dag!

Tack och lov att skolan snart börjar, jag behöver nog ett liv! Fast jag gillar ju den här totala lättjan i perioder, fast bara i perioder, typ några dagar eller så, för sen skriker varje fiber av min kropp att det är nog, get a life! 

 

 

Har läst ganska många s.k modebloggar nu, där folk lägger in saker o ting de ska köpa eller har köpt, så nu ska jag inte vara sämre, bara det att det är så jävla jobbigt att klydda mesd bilder, man måste ju först spara dem o sånt skit, men nu ska jag visa en assnygg adidasjacka jag bara måste ha!

 

Snygg, snyggare, snyggast!

 

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits